185 milionów $ na kampanię "Jurassic World: Fallen Kingdom"

185 milionów $ na kampanię "Jurassic World: Fallen Kingdom"

Światowa kampania reklamowa „Jurassic World: Fallen Kingdom” pochłonęła 185 milionów dolarów!

Universal nie oszczędza na kampanii promocyjnej dla najnowszego dzieła. Zgodnie z raportem stworzonym przez stronę Deadline promocja Jurassic World: Fallen Kingodm możemy dowiedzieć się na co zostały przeznaczone środki.

Fallen Kingdom kontynuuje tradycję marki wydając na promocję 185 milionów dolarów i promując od Jeepa Wranglera po bandaże. To podwoiło rozmach poprzednią akcję dla Jurassic World sprzed trzech lat, przewyższyła również promocję Diney’owskiego Avengers: Infinity War (150 mln $), zeszłorocznego Spider-Man’a (140 mln $) czy Strażników Galaktyki vol. 2 (80 mln $). Ogólnie rzecz biorąc, dziewięciu różnych partnerów będzie puszczać spoty reklamowe w telewizji, które będą dalej puszczane, nawet po premierze Fallen Kigdom. Łącznie konsumenci zobaczą 1.3 miliarda paczek na rynku i 1.5 miliona wystaw.

Spośród innych sponsorów, z którymi współpracuje Universal między innymi możemy zebrać kolekcję sygnowanych puszek Dr. Peppera, Doritos, Skittles, Juicy Fruit, Ferrero, Kellogg’s and Dairy Queen. Zaś na arenie międzynarodowej produkty Fallen Kingodm można zobaczyć na stacjach BP, w McDonalds w Ameryce Łacińskiej czy Hershey.

Nawet jeśli chodzi o promocję filmu z jego gwiazdami nie ma z tym problemu. W środę zauważono jak naturalnej wielkości T-Rex był transportowany wzdłuż rzeki Tamizy w Londynie. Było to przygotowanie do zdjęć i wywiadów z Colin Trevorrow, J.A. Bayona, Bryce Dallas Howard, Jeffem Goldblumem oraz Chrisem Prattem. Możecie to zobaczyć na poniższym wideo:

Nie powinno być zaskoczeniem, że Universal tak oddaje się serii Jurajskich filmów ponieważ według średniej światowej wartości filmów jest to ich największa franczyza jak dotąd. Aktualnie cztery filmy zdążyły zarobić 3.6 miliarda dolarów i oczekuje się, że piąty z kolei też wyrwie pokaźną sumę z box office’a. Może nie pobije wielkiego otwarcia Jurassic World z 2015 ale eksperci wróżą i tak duży sukces filmowi.

Jak Wam się podoba taka kampania? Spotkaliście już jakieś gadżety na swojej drodze? My widzieliśmy m. in. wystawkę w Auchanie i łyżeczki w płatkach do mleka!

Jurassic World: Fallen Kingdom w kinach już od 8 czerwca!


Źródło: Jurassicoutpost

Read more