John Rosegrant - człowiek, który zagrał najfajniejszą rolę w Jurassic Park.
Juliette Binoche, kiedy Steven Spielberg zaproponował jej udział w obsadzie w Jurassic Park a później w roku 1997 w „Zaginionym Świcie” powiedziała, że zagrać by chciała w tych filmach jedynie rolę dinozaura. Nie wiadomo, czemu reżyser zlekceważył jej propozycję i nie przyjął jej do filmu, skoro rzeczywiście oprócz wielkich robotów takich jak T-rex czy animowanych komputerowo zwinnych Gallimimusów, była możliwość wcielenia się rolę dinozaura. Ekipa Stana Winstona projektując Velociraptory zbudowała kilka mechanicznych części ciała tego zwierzęcia, aby do zbliżeń wykorzystać je w odpowiednich ujęciach, np głowę i stopy z sierpowatymi szponami, ale do pokazania na ekranie całego drapieżnika stworzono kostium, do którego wchodził człowiek.
Odpowiednie gabaryty, do tego zadania okazał się mieć John Rosegrant. Kostium jednak miał dwa ograniczenia – będący w środku człowiek nie mógł nim sterować – oczami, przednimi łapami czy ogonem sterowali drogą radiową ludzie odpowiedzialni za telemetrykę po za kadrem. John Rosegrant, który miał na sobie kostium mógł jedynie w nim chodzić, schylić się lub obrócić w prawo lub lewo , a po drugie operator Dean Cundey zawsze chwytał go w kadrze jedynie do kolan, aby nie było widać jego butów, czego najlepszym przykładem było ujęcie w którym uciekając do szybu wentylacyjnego Sam Neill kopniakiem przewraca drabinę, a Rosegrant stojący na stole kilka metrów dalej ma stopy zakryte monitorem komputera. Jedynie w przypadku ujęcia, kiedy gad wchodził do kuchni i wołał o wsparcie drugiego raptora zastosowano połączenie obrazów – oddzielnie sfilmowano kostium Rosegranta do kolan, a oddzielnie zdalnie sterowane tylne kończyny na green-screenie i zgrabnie je potem połączono w postprodukcji w całość w programie komputerowym.
John Rosegrant wcielał się w rolę Velociraptora przez osiem lat od sceny ataku na Dr Ellie Sattler w budynku elektrowni aż do sceny wbicia sierpowatego pazura na stopie w plecy Udesky’ego w trzeciej części tej filmowej serii. W Jurassic Park 3 nadarzyła się także możliwość stworzenia kostiumu dorosłego pteranodona, do którego również wchodził John Rosegrant. W Jurassic World kostiumy prehistorycznych gadów stały się zbędne. Większość dinozaurów była animowana komputerowo, a John Rosegrant stworzył jedynie kilka głów dinozaurów sterowanych telemetrycznie po za kadrem, jak np głowę długoszyjego Apatosaurusa.
W tym poniższym filmiku możecie również zobaczyć archiwalny materiał z treningu , na którym John Rosegrant uczył się chodzić w kostiumie.